EV YOĞURDU YAPMANIN İNCELİKLERİ

Bakmayın siz yazının başlığına. Aslında çok da incelik isteyen bir mevzu değil yoğurt mayalamak. Sadece artık bu devirde güvenli sütü ve mayayı bulmak, özellikle çalışan anne için bu işe mesai harcamak zor olabiliyor. Ama bebeklerimizi sağlıklı beslemek için her şeyi yapmaya hazır değil miyiz zaten?

Ben açıkta satılan, nasıl hayvanlardan sağıldığından emin olmadığım sütleri tüketmeye korkuyorum. Açıkta satılan sütlerin içine kaymak tutsun diye margarin eritilip konulduğunu dahi duydum. Hal böyle olunca gönlüm sitede kapımıza kadar gelen sütçüden süt almaya elvermedi.

Peki markette satılan sütlerden yoğurt olur muydu? Kaynatsam vitamini gidecek, kaynatmasam ben cinleneceğim derken imdadına Sütaş'ın Babymix'i yetişti. Zaten yoğurt yemeye pek de gönüllü olmayan kızım Babymix'in elma aromalı yoğurdunu bayıla bayıla yedi. Duru bu sayede yoğurdun tadına alışırken ben de ev yapımı yoğurt için araştırma yapma fırsatı buldum.

Artık çoğu markette kutularda ya da cam şişelerinde günlük organik süt bulunabiliyor. Ben de hemen hepsini alıp tadını kokusunu yokladım. İçlerinde en sevdiğim M-Life'ın organik sütü oldu. Süt gibi kokuyor bir kere.

Gelelim bu sütü nasıl mayaladığıma:

Zaten pastörize süt olduğundan kaynatmaya gerek duymuyorum. Cinlerimi kovalamak için de ayrıca bir araştırma yapmam gerekti:) Serçe parmağımı batırdığımda elimi yakmayacak sıcaklığa gelene kadar ısıtıyorum. Daha sonra bir  kavanoza  koyup 1 litre süte 3 tatlı kaşığı maya koyuyorum. Maya işi önemli, mayada kullanacağınız yoğurdun da ev yapımı ve ekşi olmayan bir yoğurt olması gerekiyor. Mayayı süte karıştırdıktan sonra bir defa yavaşca karıştırıp daha önceden yıkayıp ütülediğim beyaz bir mendili kavanozların ağzına kapatıyorum. Böylelikle yoğurdumun sulanmasını önlemiş oluyorum. Kavanozun ağzını streç folyo ile sabitledikten sonra üzerini bir kaç kalın örtü ile kapatıp mayalanmaya bırakıyorum. 8-10 saat kadar sonra yoğurt mayalanmış oluyor. Ağzını açıp kontrol ettikten sonra kavanozun kapağını kapatıp buz dolabına kaldırıyorum. Bu şekilde yapılan yoğurt 1 hafta bozulmadan muhafaza edilebiliyor.

Afiyet olsun.