Bulaşık Makinası Deterjansız Çalışır Mı?

Cevap veriyorum; evet!

Duru doğduğundan bu yana evdeki kimyasal tüketimini en aza indirmek için uğraşıyorum. Özellikle de bulaşık konusunda bu hassasiyetim daha da artıyor. Uzunca bir süre Duru'nun eşyalarını elimde sabun ile yıkayıp iyice duruladım ve ardından sterilizasyon aletine koyup bir de öyle temizledim. Fakat minik büyüyüp de bardak, çatal, kaşık kullanmaya başlayınca durum değişti. Ben de çareyi deterjana alternatif çözümler aramakta buldum.

Uzunca bir süredir sirkeyi evde yerleri temizlerken kullanıyordum. Çok da memnunum. Kokusuna yapacak fazla bir şey yok. Ama evi silerken pencereleri açarsanız koku kalıcı olmuyor. Bir de elma sirkesinin kokusu üzüm sirkesine göre daha hafif. 1 saate kalmadan uçup gidiyor. Sirke ev temizliğinde hemen her yerde faydalanabileceğiniz bir ürün. Camları ve aynaları parlatmakta harikalar yaratıyor. Buradan hareketle ben de bulaşık makinesinin parlatıcı gözüne sirke koymaya karar verdim. Sonuç muhteşemdi. Bulaşıklar pırıl pırıl çıktılar. Üstelik makinamın içi de pırıl pırıl yeni gibi oldu.

Peki deterjan işini nasıl çözdün derseniz. Limon tuzu kullandım. Sonuç yine harika. Üstelik ben bulaşıkları eğer çok kurumuş değillerse sudan geçirmeden diziyorum makineye. Buna rağmen gayet temiz çıktılar. Tüm yağları arınmıştı. Nasıl arınmasın ki limon tuzu esasında sitrik asit.

Ben ayda bir bulaşık makinamı boş çalıştırıp deterjan gözüne sirke döküyorum. Sirke hem kireçlenmeyi önlüyor hem de makinayı temizliyor. Yine ayda bir kere de filtreleri çıkarıp elimde fırça ile yıkıyorum. Böylece filtre üzerinde kalan yemek kalıntıları da temizleniyor ve tıkanmalar önlenmiş oluyor.

Bulaşık makinamın içi mis gibi koksun diyenler için makina içine sıktığığınız limonların kabuklarını koyabilirsiniz. Ama limon lifleri filtrenin tıkanmasına neden olabiliyor. Bunun yerine delikli bir kutu içine elma kabuğu koyabilirsiniz. Yine mis gibi kokacaktır.

Aslında deterjansız temizlik mümkün. Bunu keşke daha çok alanda uygulamaya koyabilsek. Hem kendi sağlığımız hem de doğa için.