Kızıma 1. Yaş Mektubum

Canım Kızım,

Bugün sen aramıza katılalı tam bir yıl oldu. Seni doğumhanede bana gösterdikleri an bugün gibi aklımda. Kıpkırmızı, minicik, yumuk yumuktun. Seni görünce ağlamaya başlamıştım. Daha önce bu kadar saf ve yoğun bir mutluluk hissettiğimi hatırlamıyorum.

Bu mutluluk varlığın ile birlikte her geçen gün büyüyor. Hayatın doğal akışı içerisinde değerlendirilmesi gereken şeyler dahi sen yapınca mucizevi bir olguya dönüşüyor. Attığın bir kahkaha, muzip bir bakışın, paytak adımların bile başta ben olmak üzere tüm ailemiz için heyecan kaynağı.

Geride kalan bu bir yılda senden çok şey öğrendim. Sabrı, hoşgörüyü ve koşulsuz sevgiyi öğrettin bana. Bunların her biri bana göre bir insanın hayatında atabileceği en önemli adımlardan. Ben seninle bulunduğun noktanın bir tık ötesine geçtiğimi hissediyorum. Kimbilir beraber atacağımız daha kaç eşik var?

Güzelim,

Zorlu hayat yolunda bir yılını geride bıraktın. Dilerim mutlu anlar biriktirebileceğin, onurlu bir hayatın olur. Sağlık ve huzur ile dolar ömrün umarım.

Maalesef dünya kötü ve zor bir yer oluyor giderek. Ama biliyorum ki insanın kendi içini ve etrafını iyiliklerle donatması elinde. Kendine iyi dostlar edin kızım. Sana baktığında nasıl olduğunu anlayacak, yanlış yaptığında yoluna dikilecek, ağladığında seninle ağlamasını bilecek dostlar edin.

Dürüstlükten vazgeçme. Kimsenin önünde eğilme. Merhametli fakat metanetli ol her zaman. Ve en önemlisi nasıl mutlu olacaksan öyle ol.

Kimseden mutluluk bekleme. Mutluluk bir yol alma halidir. Yolunu kendin çiz ve sana eşlik edecek insanlarla ol.

Paraya kıymet verme. Borçsuz bir hayat sürmene yetecek kadar kazanmak olsun hedefin. Çok para peşinde koşarken hayatı ıskalayanlardan olma. Seni saçının rengi, çantanın markası ve kredi kartı limitin ile değerlendiren insanları önemseme. Onlar şekilci ve iyi gün dostu insanlardır. Unutma, sen bir markanın temsil edeceğinden fazlası olmalısın.

Hayatta insanın yapacağı en önemli yatırım kendine yaptığıdır. Bu yüzden oku kızım. Kitap oku. Her konuda oku ve hep sorgula. Kitaplar başka hayatlara açılan kapılardır ve o hayatların içine girmemin tek yolu o kitapları okumaktır.

Kendini sev. Kendine saygı duy. Ama bencilce değil. Diğer hayatlara da saygı ve sevgi duyarak yap bunu.

Doğayı koru. Ona çok şey borçlu olduğumuzu unutma. Hayvanlar insanoğlunun en sadık dostlarıdır. Hayvan sevmeyen insan da sevemez. Sev onları, koru, kolla.

Ben gücümün ve ömrümün yettiği son noktaya kadar yanında olacağım. Ve seni her ne olursan ol her koşulda seveceğim. Bu benim belki de tek gerçeğim.

Hayattaki en büyük mutluluğum senin kendi ayakları üzerinde duran, mutlu ve sevgi dolu bir genç kadın olduğunu görmek olacak.

Hayat seni üzmesin kızım...

Annen...