EVDEKİ SÜPER YARDIMCILARIM

Peşinen söyleyeyim; bu bir reklam değildir:)

Anne olmak zor. Çalışan anne olmak daha da zor. Hele bir de evde yemek olmadığında ya da yerlerde kapı arkalarında kendi kendilerine raks eden toz yumaklarını görünce çileden çıkan bir yapınız varsa vay halinize. Hiç bir zaman süper titiz, temizlik takıntılı biri olmadım. Evlenmeden önce dağınıklığım ile annemi ve aynı odayı paylaştığım kızkardeşime hayatı zindan etmişliğim vardır. Fakat o saltanat evlenince bitti. Başlarda çok zorlandım zira elimden iş gelse de aslında yapmaktan nefret ediyorum. Eve bir yabancının gelip benim çamaşırlarımı yıkayıp, tozu alması fikri de rahatsızlık veriyordu doğrusu.

E nasıl olacak peki bunca iş? Bir de bebek var evde, her daim temiz olmalı, düzen zaten hayal ama temizlik şart elbette. Bunun için kabaca bir program yapmaya karar verdim. Yemekleri bir gün önceden Duru Hanım uyuduktan sonra yapmaya başladım. En azından ana yemeği bu şekilde yapıp taze yenmesi gereken pilav ve salata gibi yemekleri işten gelince yapıyorum. Böylece hem yemek saatimizi erkene çekmiş oluyorum hem de yorgun argın eve gelince ne yesek derdimiz olmuyor.

Yemek yapma konusunda mutfakta çok büyük bir yardımcım var. Adı: Sinbo Digicook Elektrikli Düdüklü Tencere.Yemeği ateşe koy ve unut. İstersen uyu, ister duşa gir, istersen aç bir film izle. Dibi tuttu mu, pişti mi, az mı pişti derdin yok. Yemeğine göre otomatik zaman ayarı var. Et, bakliyat, pilav gibi pişirme programlarının yanında buharda pişirme gibi alternatifleri de var. Bu sayede yemeği yapmam 10 dakikamı almıyor. Malzemeyi koyuyor, kapatıyor ve programlıyorum. Pişirme işlemi bittiğinde kendi kendine kapanıyor. İstersem sıcak tutuyor. Mutfakta biraz yer kaplıyor ama olsun, öyle marifetli ki bu yönü hiç göze batmıyor.





Her ne kadar Adanalı olup mangal yakmaya bayılsak da her ızgara yemek istediğimizde mangal organizasyonu yapmak zor olabiliyor. Kömürü, isi, temizliği derken sahiden de zahmetli iş mangal işi. Bu sebepten elektrikli ızgara arayışına girdim. Duru Hanım'ın köfte ve balığını pişirmek için ideal. Elektrikli ızgara markadan markaya çok değişmiyor, çünkü çoğunun çalışma prensibi aynı. Ben sadece ızgaraları kurutmaması için kapaklı olanını tercih ettim ve Era Balıkçı Elektrikli Izgara'yı aldım. Her türlü ızgarayı çok güzel pişiriyor. Izgarası ve tepsisi bulaşık makinesinde yıkanabiliyor. Mutfakta pişirim için çok uygun değil çünkü koku yapıyor ama bu zaten benim çok dert ettiğim  bir şey değildi. Balkonda yapıyorum, sorun olmuyor.





Temizlik ve düzen konusunu nasıl çözdüğüme gelecek olursak. Haftada bir gün büyük temizlik günümüz oluyor. Cumartesi günleri Duru Hanım ile babamızı dışarıya gönderiyorum. Kimi zaman parka, kimi zaman ise babaanneyi ziyarete gidiyorlar. Böylece hem ben ardımda dolanan bir afacan olmadan rahat rahat temizlik yapıyorum hem de onlar baba kız başbaşa zaman geçirmiş oluyorlar. Evimiz küçük olduğundan temizlik çok fazla zamanımı almıyor. Yatak çarşafları değişiyor, koltuklar siliniyor, balkon yıkanıp paklanıyor. Böylece hafta içi sadece mevcut düzeni korumak yeterli oluyor. Her gece uyumadan önce tuvalet ve lavaboyu ovuyorum ve her gördüğümde tozlanan yerlerin tozunu alıyorum. Böylece iş birikmiyor. Ev parke olduğundan çok fazla toz tutuyor. O nedenle sık sık yerleri silmek gerekiyor. Yerleri silerken kullandığım ve çok çok memnun kaldığım ürün ise Scotch Brite Pratik Paspas. Çoğu zaman önden süpürge yapmaya gerek kalmadan tozu kiri topluyor.


Çok sağlam kolay yıpranmayan bir paspası var. Akan suyun altında yıkandığında üzerindeki tüm kirlerden arındığı için bana daha hijyenik geliyor. Üstelik kullanımı da çok pratik.


Süpürge yapmam gereken durumlarda ise imdadıma Rowenta'nın şarjlı süpürgesi yetişiyor. Emiş gücü bir çok markanınkine oranla oldukça yüksek. Anlık kazalarda yere bir şey döküldüğünde hemen imdadıma yetişiyor. Üçgen tasarımı sayesinde her köşeye rahatlıkla giriyor ve tozları yutuveriyor. Ayrıca haznesini çıkarıp yıkayabiliyorsunuz.




Bu yazı biraz reklam yazısı gibi oldu ama her kullanışımda iyi ki almışım dediğim ürünler bunlar. Belki sizlerin de işini kolaylaştırırlar.