HAFTALIK YEMEK LİSTESİ

Hemen her kadınının her gün sorduğu sorudur " bugün ne yemek pişirsem?". Ve eğer yemek seçen bir eşiniz varsa cevaplaması daha da zordur. Bunu üzerine bir de çalışıyor olmak mutfak denilen kutsal yeri bir cehennem çukuru olarak görmenize neden olabiliyor.

Benim özellikle Duru doğduğundan bu yana sağlıklı beslenmek ile ilgili takıntılarım var. Ve kim ne derse desin bundan mutluluk duyuyorum. Bana göre özellikle çocuklu evlerde sağlıklı yemekler pişmeli, anne, baba ve çocuk akşam yemeğinde aynı masada iletişim halinde kalarak yemek yemeli. Biz Duru mama sandalyesinde oturmaya başladığından bu yana yese de yemese de onu da yanımıza alarak yemek yiyoruz. Böylece hem yemek kültürünü alıyor hem de bizimle zaman geçirmiş oluyor.

Çalışırken evde düzen tutturmak çok zor oluyor. Bazı şeyleri önceden belirlemek, adını koymak ve buna göre plan yapmak işleri büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Bazen akşam eve gelip boş dolaba bakarken sağlıksız ekspres yemeklere yönelmek kaçınılmaz oluyor. Bu durumun önüne geçebilmek için haftalık yemek listesi yapmaya karar verdim. Bunun "ne pişirsem" derdine son vermenin yanında bir de alışverişte kolaylık sağlamak gibi bir avantajı var. Çünkü alışverişinizi haftalık listenize göre yapıyorsunuz. Böylece gereksiz şeyler almıyor ya da dolapta çürüyen sebzelerin yarattığı vicdan azabı ile uğraşmıyorsunuz. Ciddi tasarruf sağlıyor.

Bu haftaki yemek listemiz kabaca şöyle;


Cumartesi günlerini tatil ilan ettim. O gün de ne yiyeceğimizi babamız düşünsün :)