MEVSİM GEÇİŞİ HASTALIKLARI İLAÇSIZ ATLATILIR MI?

Daha önceki yazılarımda da vurguladığım üzere ilaç içmeyi sevmem. Her ilacın bir yan etkisinin olduğunu bilir vücudun kendi kendini iyileştirmesi için zaman tanınması gerektiğine inanırım. Kaldı ki bilinçsiz ilaç kullanımı uzun vadede bağışıklığı zayıflattığından daha ciddi hastalıklarda iyileşmeyi geciktirebiliyor. Dilerim bir gün toplum olarak bu bilinci ciddi anlamda geliştirebiliriz.

Duru bir hafta önce gözlerde kızarıklık, hapşırma, burun akıntısı ve halsizlik ile soğuk algınlığına yakalandığının sinyallerini verdi. Bununla beraber etraftan "eyvah hasta oluyor bu çocuk" sesleri de gelmeye başladı. Ben ne yaptım; duymadım. Çok şükür Duru sık hastalanan bir bebek değil. Bu da bana onun bağışıklığının güçlenmesini desteklemem için cesaret veriyor. Zaten nezle, soğuk algınlığı gibi hastalıklar ilaçla 1 haftada ilaçsız 7 günde geçiyorlar. O küçücük bünyeye bir yığın kimyasal yüklemenin bir alemi yok.

Peki hiçbir şey yapmadım mı? Elbette hasta ve halsiz çocuğu kendi haline bırakıp, bir köşeye çekilmedim. Ateşi hiç yükselmedi ama ben yine de sık sık kontrol ettim. Bol bol sıvı almasını sağladım, sabah kahvaltısında nane ve kuşburnu çayı öğün aralarında ise zencefilli ballı çay içirdim. Organik tavuk alıp suyuna bol ekşili, terbiyeli çorbalar yaptım. Rondada çekip neredeyse un kıvamına getirdiğim ceviz ve fındığı bal ile karıştırıp macun yaparak aralarda verdim. Böylece enerji açığımızı kapatmış olduğumuzu düşünüyorum. Ağrısı olduğuna şüphelendiğimde banyoya sokup rahatlaması için uzun uzun yıkadım. Sonra eğer reddetmezse bebek yağı ile vücuduna masaj yaptım. Burnunun açık olması ve rahat nefes alması için odasında soğuk buhar makinesi çalıştırdım ve hatta içine bir parça vicks koydum. Uykuda burnunun tıkanmasını önlemek için ise yüksek yastıkla yatmasını sağladım. Bebekler yüksek yastıkta yatmayı sevmeyebiliyorlar o nedenle yatağının baş tarafını yükseltmekte fayda var. Ben yatağının altına bir yastık koyarak baş kısmını yükseltmeyi tercih ettim. Çok işe yaradı. Hiç uyanmadan uyudu. Gün içerisinde açık havaya çıkmasını sağladım. Böylece temiz bahar havası aldı, yorulduğu için daha rahat uyudu, uyudukça da dinlendi ve iyileşti. Bu süreçte kızımla bol bol oynadım ve şımarmasına izin verdim.

Çok ciddi mikrobik durumlar olmadıktan ve doktor ısrar etmedikten sonra ilaç kullanmak bebeğe sadece anlık rahatlama sağlayacaktır. O nedenle doktora gittiğinizde mutlaka "bu hastalığı ilaçsız atlatmanın bir yolu yok mu?" sorusunu sormaktan çekinmeyin. Bence doktorunuz da bu yaklaşımınızı takdir edecektir.

Sağlıklı günler :)