6. Hastalık Diye Bişi Varmış

Malumunuz geçtiğimiz haftayı bol ateşli, bol uykusuz ve bol endişe ile kapattık. Neyse ki şimdi Duru Hanım iyi. Bir Tazmanya Canavarı edası ile evde tozu dumana katmakta. Benim yanımda Duru'dan asla şikayetlenmeyen annem bile kız kardeşime bahsederken "terörist" benzetmesi yaptığına göre ufaklığa haksızlık ettiğimi düşünmüyorum :)

Haftasonuna oldukça keyifli başladık. Ateş düşmüş, iştah açılmış, gözlerden cinlik akıyor. Haliyle bizim de neşemiz yerine geldi. Fakat kahvaltı sonrası üzerini değişirken gördüm ki Duru'nun sırtı, kolları, boyun altı isilik benzeri küçük kırmızı döküntüler ile dolu. Canını sevdiğimin interneti sağ olsun yine teşhisi koymakta gecikmedim: 6. Hastalık!

Ateş nöbeti tuttuğum gecelerde ateşli hastalıklar ile ilgili bir sürü araştırma yapmış ve 6. Hastalık denilen hastalığın belirtilerini okumuştum. Döküntüleri görünce emin oldum ama yine de doktora da onaylattım. O da döküntülerden bahsedince 6. Hastalık olduğuna kanaat getirdi. Zira tahlillerin hepsi temiz çıkmıştı.

Peki nedir bu 6. Hastalık?

Bu hastalık daha çok 6 ay ile 3 yaş aralığındaki çocuklarda görülen bir hastalık olup kızıl, kızamık gibi diğer döküntülü hastalıklar ile karıştırılıyor. Tehlikeli bir hastalık olmamakla birlikte çocuklarda ateş 40 dereceye kadar yükselebildiğinden takip edilmesi gerekiyor. Özellikle havale geçmişi olan çocuklarda daha dikkatli olunması gerekiyor.

Hastalığa viral bir virüs neden olur ve özellikle diş çıkarma döneminde bağışıklığı zayıflayan çocuklarda görülüyor. Kuluçka süresi 5 ile 10 gün arasında değişiyor. Çocuklarda yüksek ateş, halsizlik, iştah kaybı ve huzursuzluk olarak kendini gösterir. Çoğu zaman antibiyotik kullanımı gerekmez. Ateşin çok yüksek seyrettiği durumlarda çocuğa ılık duş aldırılıp, bol sıvı vermek ve ateş düşürücü kullanmak gerekir.Döküntüler hastalığın son safhasında ateş düştükten sonra ortaya çıkar ve iyileşme sürecine girildiğinin habercisidir.

Hastalığın ömür boyu bağışıklık kazandırdığını duyunca sevinmedim desem yalan olur.



Böylece bunu da tecrübe etmiş olduk. Duru büyüdükçe onunla birlikte öğrenme sürecemiz de hızla devam ediyor.
Dilerim her anne hep güzel şeyler tecrübe eder çocuklarıyla.

Sevgiyle