Bakımlı Olmak İçin Kozmetiğe Muhtaç Değiliz

Hafta sonu dostlarımızın yayla evine davetliydik. Mis gibi bir hava, muhteşem dağ manzarası ve çocuk sesleri eşliğinde yorgunluk attık.

Sanırım ortamın da etkisiyle sohbet nasıl olduysa kişisel bakımda doğal yöntemlere geldi. Konuşurken farkettim ki aslında ben kozmetik sektörünün sevmediği kadınlardanım. Devasa oje koleksiyonumu saymazsak aslında makyaj malzemesi ve bakım ürünlerine neredeyse para harcamıyorum denilebilir.

Hiç bir zaman boya küpüne batmış misali dolaşmayı sevmedim. Ama bakımsız, paçoz tiplerden de olmadım. Orta karar yuvarlanıp duruyorum işte.

Bu yazımda da sizlerle kendimde denediğim ve faydasını gördüğüm doğal bakım yöntemlerini paylaşacağım. Uygulayıp uygulamamak size kalmış.

Öncelikle temiz ve dinlenmiş bir cilde sahip olmamız için bol bol su içmemiz ve vücudumuzdan toksinleri uzaklaştırmamız gerekiyor. Ben bu konuda inanılmaz tembel ve ihmalkarım. Adana'nın cehennem sıcağında dahi koca günü bir bardak su ile geçirdiğim oluyor. Ama bu günlerde bu alışkanlığımı da değiştirmek için uğraşıyorum.

Peeling önemli hanımlar. Peeling ile ölü deriyi atıyor cildimizin kendini yenilemesi için yardımcı oluyoruz. Ben peelingimi Türk kahvesi ile yapmayı uygun görüyorum. Kahvemi içtikten sonra telvesini dökmeyip yüzüme masaj yaparak uyguluyorum ve sonra yıkıyorum. Peeling işlemi ölü deriyi attığı gibi cildimizdeki gözenekleri de açıyor. Açık gözenekler ise eğer temizlenip sıkılaşmaz ise bizlere sivilce ve yağ bezesi olarak geri dönüyor. Bunun için cildimize tonik uygulamamız gerekiyor. Tonik yerine de daha önce buz kalıplarına koyarak dondurduğum maden suyunu kullanıyorum. Buz formundaki sodayı dairesel hareketlerle yüzüme sürüyorum. Böylece buzun soğuk etkisiyle yüzümdeki kan dolaşımı hızlanırken gözenekler de arınmış ve sıkılaşmış oluyor. Bu işlemin ardından ise cildimizi nemlendirmek gerekiyor. Herkes kendi cilt tipine en uygun nemlendirici ile nemlendirecektir. Benim nemlendiricim ise argan yağı. Hem yüz hem de vücut nemlendirme de inanılmaz etkili. Özellikle cildi benim gibi çok kuru olanlara şiddetle tavsiye ederim.

Gelelim el ve ayak bakımına. Maalesef yüzümüze gösterdiğimiz özeni aynı derecede el ve ayaklarımıza göstermiyoruz. Oysa sanırım bakımı en çok hakeden de onlar. Zira az iş mi beceriyorlar gün boyu :) Haftada bir yumurta akı, limon suyu ve zeytinyağını göz kararı oranlayarak bir kabın içerisine koyun ve ellerinizi 10 dakika bu karışımın içinde bekletin. Görün bakın bir daha tırnaklarınız kırılacak mı?

Ayak bakımı içinse yine zeytinyağı, tozşeker ve bir limonun suyunu karıştırarak banyoda ayak peelingi olarak kullanabilirsiniz. Bu sayede bebek ayağı gibi yumuşak ayaklara sahip olabilirsiniz.

Şimdilik bu kadar ama daha benden çok yöntem çıkar. Aklıma geldikçe paylaşma sözü veriyor, hepinizi öpüyorum :)