Ev Yapımı Ice Tea

Ne zamandır aklımda olan ama bir türlü hayata geçiremediğim şeylerden biriydi ev yapımı ice tea. Eşim çok sever ve çok tüketir. Şimdilerde etrafta biz ne yersek, ne içersek isteyen bir yumurcak olduğu için  eve mümkün olduğunca hazır gıda almıyoruz. Alsak da onun yanında tüketmiyoruz. Çünkü tadını bilmese bile merak ediyor. O küçük bünyesine içinde bir sürü katkı maddesi ve dünyalar kadar şeker konmuş ürünleri vermek ise benim için kabus gibi.

Hal böyle olunca güvenle tüketeceğimiz, nispeten masum içecekler arayışına girdim. Aslında benim için en güzel içecek filtre kahve ve maden suyu ama insanın canı arada bir değişik tatlar istiyor.

Ben de araştırdım ve internetten bulduğum bir kaç tarifi sentezleyerek kendi ice tea'mi yaptım. Eşim en çok şeftali aromalı sevdiğinden, şeftalinin de tam mevsimi olduğundan şeftalili yaptım.

Tarifi şöyle;

3 adet demlik poşet çay (Ben Doğuş Çay'ın Bergamot aromalı olanını kullandım)

2 adet şeftali

1 su bardağı kaynar su

2 su bardağı soğuk su

Önce şeftalileri kabukları ile beraber dilimliyoruz ve 2 su bardağı su ile kaynatıyoruz. Daha sonra 1 su bardağı kaynar su ile 3 adet demlik poşeti demlemeye bırakıyoruz. Demleme süresinin 10 dakikayı geçmemesine dikkat ediyoruz. Aksi halde çayımız acı olabiliyor. Kaynayıp yumuşayan şeftalileri, kaynama suyu ile beraber bir sürahiye alıyoruz. Demlenen çayımızı da üzerine ilave ederek soğumaya bırakıyoruz. İsteyen içine nane ve kabuklu dilim limon da koyabilir.

İtiraf etmek gerekirse sadece meyvenin şekeri kullanıldığından piyasadaki örneklerine göre şekersiz geliyor tadı. Ama şekerin ne denli zararlı olduğunu bilenler eminim çocukları için bu tarifi deneyeceklerdir.

İnşallah benim koca da sever de bir daha eve girmez o sağlıksız içecekler.

Sevgiyle,