Fırında Sahtekar Paçanga Böreği

Ayyy son iki yayınıma bakan da yemek blogu tutuyorum sanacak ama işte anneysen mutfaktaki mesai de uzuyor. Bana da paylaşmak düşüyor. Zaten adam gibi yapabildiğim bir kaç yemek var, yazayım da namım yürüsün :)

Dün akşam çok sevdiğimiz dostlarımız bizdelerdi. İşten erken kaçıp eve hazırlık yapmaya gittim. Zaten bir gün önceden ufak tefek hazırlık yapmıştım ama ille de paçanga böreği de yapmak istiyordum.

Yufkaları taze taze aldım. Sucuk, organik kaşar ve biberlerim ile eve vardım.

Yapılışı çok basit olduğundan Bilal'e anlatır gibi anlatmıyorum:) Bir de telaşla yaptığımdan fotoğraf çekmeyi atlamışım maalesef :/

Malzemeler;

3 adet yufka

Yarım kangal sucuk

2 orta boy domates

1 yeşil biber

Kararınca kaşar peyniri

1 çay kaşığı tereyağı

3 çorba kaşığı zeytinyağı

2 fincan su

Domateslerimizi, sucuğumuzu ve biberlerimizi küp küp doğruyoruz. Kaşar peynirimizi de isteğe göre doğruyor ya da rende yapıyoruz.

Daha sonra bir tavada sucukları çok az tereyağı ile çeviriyoruz, ardından biber ve domatesleri de atarak soteliyoruz. Çok pişirmeye gerek yok. Çünkü bu yavrucaklar zaten fırında da pişecekler.

İçimiz soğurken su ve zeytinyağını bir kasede karıştırıyoruz. Yufkalarımızı dört eşit parçaya böldükten sonra hazırladığımız suyu yufkalara sürüyoruz. Daha sonra hazırladığımız içi koyarak ve üzerlerine peynirlerimizi de yerleştirerek böreğimizi kapatıyoruz.

Sonrası hepimizin bildiği tepsi yağlama, yumurta sarısı ve çörekotu faslı.

Fırını da 180 derecede ısıtıp 30-40 dakika kadar pişirmemiz yeterli.

Acıklı not: Biliyorum paçanga dediğin pastırma ile olur ama kokuyor ya canısı. Çemeni sıyrılmış olanlar bile kokuyor :( Bir de paçanga dediğin kızartılır, en ala öyle olur ama kızartma da hem ağır hem zararlı hem ekstra kilo demek. O nedenle idare edin artık:)

Afiyetle...