Haftalık Yemek Listesi

Ne zamandır şu haftalık yemek listesi işini savsaklamıştım. Açıkcası hiç de iyi olmadı bu durum. Planlı hareket etmediğim zamanlarda ipin ucu ciddi anlamda kaçıyor. Bu da benim canımı fena halde sıkıyor. Ama hafta sonu itibariyle bu duruma "dur" demiş bulunmaktayım. Küllerimden doğuyorum ve yeniden ipi sıkı tutmaya başlıyorum.

Cumartesi günü bizim semt pazarı günümüz. Aslında Çarşamba günleri de pazar kuruluyor ama çalıştığım için o gün gitme fırsatım olmuyor. Ben sebze meyve alışverişini pazardan yapmaya bayılıyorum. O bağırış çığırış hoşuma gidiyor. Bir sürü tezgahtan sebzenin en tazesini arayıp bulmak da ayrı bir keyif. Marketteki suni ortam yok ve üstelik çok da ekonomik.

Bu Cumartesi sabah kızımla erkenden kalkıp beraber evi temizledik. Beraber diyorum çünkü Duru'nun bu günlerdeki en keyif aldığı şey eline aldığı nemli bir bez ile gösterilen yerleri silmek:) O elinde bez evin içinde dolandıkça ben de çok eğlendim doğrusu, bu sayede evdeki bir çok işi de halletme fırsatı da buldum. 

Sonra alışverişe gidip babalarımıza hediyelerini aldık. Tabii alışveriş merkezi gören bünye yine duramadı, gitmişken Duru Hanım'a da yeni ciciler alındı.

Daha sonra da pazar alışverişimizi yapmak üzere pazara gittik kızımla. Ben pazara gitmeden önce mutlaka o hafta pişireceğim yemeklerin bir listesini yapıyorum. Böylece ne almam ve ne kadar almam gerektiğini biliyorum. Bu sayede ne dolapta gereksiz kalabalık oluyor ne de sebzeler ziyan oluyor. Hafta sonunda tüm sebzeler tükenmiş oluyor ve yerine yenileri geliyor. Bunun israfı önlemede ve tasarruf yapmada çok önemli olduğunu düşünüyorum.

İşte bu haftanın yemek listesi;


Umarım sizlere de bugün ne pişirsem diye sorduğunuz günlerde yardımcı olur bu liste.

Mutlu bir hafta olsun hepimize :)