Çocuklar Çocuk Kalsın

Bir kaç gündür bir giyim firmasının reklamlarının üzerimde yarattığı etki ile boğuşuyorum. Malum markanın hem görsel medyada hem de bilboardlarda yer alan kampanyasında çocuklar çocuk gibi değil.  Adeta içlerinden ruhları alınmış,  üzerindeki kıyafet için ve kıyafete göre yaşayan birer objeye dönüşmüş.  İçim acıdı.  Ertesi gün gördüm ki rahatsız olan yalnız ben değilim. Pedagoglar çoktan reklam kampanyasının durdurulması için imza toplamaya başlamışlar.  Hemen katıldım.

Ben bir anne olarak bir çocuğa çocukluktan daha çok yakışan bir şey olmadığını düşünüyorum. Çocuk dediğin ne giyeceğini düşünmemeli.  Annesi elinde pantolonla pesinde koşarken geç kaldığı oyunun derdinde olmalı.

Bir çocuğun ne giyecegini seçmesi onun kendi karar mekanizmasını işletiyor olabilmesi açısından önemli ve güzel olabilir.  Ama bunun takıntı haline geldiğini gördüğüm öyle çok örnek ve o kadar çok dertli anne var ki etrafımda, bir şeylerin yanlış ilerlediği çok açık.

Tüm bunlar yetmezmiş gibi bugün bir arkadaşımın paylaştığı bir videoyu izleyince iyice dumur oldum. Yaşı en fazla on olan bir kız çocuğu Youtube'daki kanalı üzerinden makyaj videoları paylaşıyor. O yaşta çocuğun ne işi var makyajla? Hadi özendi yaptı diyelim ne işi var Youtube'da? O yaştaki bir cocuk nasıl oluyor da yüz liralık kozmetik alışverişinin videosunu çekebiliyor? Kozmetiğe ayıracak o kadar parayı nereden buluyor?  Daha da kötüsü o halde nasıl sokağa çıkabiliyor?

Anladık tüketim toplumuyuz ve maalesef en küçüğümüzden en yaşlımıza bu çarkın birer dişlisi olmuş durumdayız. Ama neden çocuklarımızı bu çirkin gidişattan uzak tutamıyoruz?  Neden küçücük çocukları cazibe merkezi haline getirme çabamız?  Neden on yaşındaki kız çocuğu arkadaşları ile oyun oynamak ya da  yaşına yakışan başka bir sey yapmak varken benden daha iyi makyaj yapar durumda kadınlık taslıyor?

Pedofilinin kol gezdiği,  çocuk gelinlerin ülkenin gündemi olmaya devam ettiği,  çocuğumuzu mahalle bakkalına gönderirken dahi aklımıza türlü felaket senaryolarının geldiği bugünlerde aslında televizyon ve bilgisayarlarımızdan yayılan tehlikeleri atlıyor muyuz?

Bıraksak da çocuklar çocuk, neşeleri kıyafetleri olsa. Güzel yüzleri sadece kahkahalar ile boyansa rengarenk. Bıraksak da çok kısa kalacakları o çocukluk denen dünyanın hakkını vererek yaşasalar. ..